Alert Title

This is the alert message.

خرید قلیان و نکات مهم آن

خرید قلیان و نکات مهم آن

چه در حال خرید اولین قلیان خود باشید, چه مصرف کننده‌ی حرفه‌ای باشید، در هنگام خرید قلیان باید به مجموعه‌ای از نکات دقت داشته باشید.
ما در الجمیرا سعی کرده‌ایم با ارائه‌ی پکیج‌های مختلف از دسته، شلنگ، لبی و… ، همچنین با معرفی و بیان مهم نکات حین خرید قلیان، انتخاب را برای شما ساده‌تر کنیم. اما با این وجود تنوع بسیار بالای قلیان و اکسسوری آن قطعا شرایط انتخاب را برای خریدار سخت خواهد کرد. پس ما قصد داریم با معرفی انواع قلیان و بررسی نکات مهم خرید راهنمای شما باشیم.



تفاوت قلیان‌های سنتی و مدرن در چیست؟

قلیان‌های مدرن به وسیله‌ی ماشین‌ها و در کارخانه‌ها تولید می‌شوند، پس نسبت به نمونه‌های سنتی که بوسیله‌ی ابزار ابتدایی و دست انسان ساخته می‌شد، تمیزتر و دقیق‌تر هستند.
در بعضی قلیان‌های مدرن از قطعه‌هایی مثل دیفیوزر، آداپتورهای رزوه‌ای و … استفاده می‌شود.

دیفیوزر چیست؟


دیفیوزر قطعه‌ای است که جریان هوایی که در آب قلیان جاری می‌شود را از یک حباب بزرگ به چندین حباب کوچک تبدیل می‌کند. بنابراین این قطعه علاوه بر کمک به خنک کردن دود قلیان، به طرز چشمگیری صدای قلیان را کاهش می‌دهد.
دیفیوزر در قسمت پایینی نی آب نصب می‌شود.

خرید قلیان

امروزه سبک‌های مختلفی از قلیان و ملزومات بهداشتی آن از رنگ‌ها و جنس‌های مختلف در بازار موجود است. اما نکات مهمی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید که در ادامه به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت.
تقدم و تاخر نکات به معنی میزان اهمیت سرفصل‌ها نیست.

سبک قلیان

در مرحله‌ی اول بهتر است برای محدود کردن انتخاب‌های خود بین سنتی یا مدرن بودن قلیان تصمیم بگیرید که به کدام گزینه تمایل بیشتری دارید.
قلیان‌های سنتی معمولا از جنس چوب و دست ساز هستند و بسته به آنتیک بودن ممکن است قیمت‌های بالاتری داشته باشند. در کنار زیبایی بصری این قلیان‎ها باید توجه داشت که این مدل‌ها ممکن است از نظر وزنی سنگین‌تر باشند یا ویژگی‌های تعریف شده برای یک قلیان استاندارد را نداشته باشند.
در حالی که در ساخت قلیان‌های مدرن به استاندارهای جهانی کاملا توجه شده و محصولی بی‌نقص و با جزئیات تمیز تحویل مشتری می‌شود.

سایز قلیان

قلیان را برای استفاده در خانه می‌خواهید یا قصد دارید با قلیان خود سفر کنید یا به پیک نیک بروید. پس با توجه به نوع استفاده‌ی خود قلیان‌های سبک‌تر یا سنگین‌تری را می‌تونید انتخاب کنید.

قیمت

در نهایت اصلی‌ترین فاکتور بودجه‌ی شماست. پس باید بدانید از عهده‌ی خرید چه قلیانی برمی‌آیید.
قلیان‌های در رنج‌های قیمتی مختلف از قلیان‌های چند صد میلیون تومانی آنتیک که شامل تراشکاری‌های دستی و قدیمی هستند تا قلیان‌های سفری یکبار مصرف که از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند در بازار موجودند.
تنوع قیمتی باعث شده تا شما بتوانید با هر بودجه‌ای قلیان مناسبی برای خود پیدا کنید.

این سه فاکتور از مهمترین عوامل در انتخاب قلیان هستند.

نکات مهم در خرید قلیان


خرید قلیان عربی

امتحان کردن قلیان‌های سنتی عربی تجربه‌ای کاملا جدید و جالب برای شما رقم می‌زند.
تمام تجربیات خود از قلیان مدرن را فراموش کنید، در هر نقطه‌ای که باشید قلیان عربی ذهن شما را به خاورمیانه میبرد.
تاریخچه‌ی قلیان به ایران باستان برمی‌گردد اما قلیان عربی هم داستان خاص خود را دارد. در فرهنگ اعراب، قلیان کشیدن جزئی از صله‌ی رحم است و معمولا در گردهمایی‌ها، اعیاد، مهمانی‌ها و … استفاده می‌شده.
قلیان‌های عربی سنتی معمولا از مواد اولیه طبیعی مثل چوب ساخته می‌شدند. کم کم قلیان و فرهنگ قلیان کشیدن به نقاط دیگر خاورمیانه از جمله مصر و سوریه هم صادر شد و این شروعی بر تغییر در عادات مربوط به قلیان کشیدن بود. مثلا در همین دوره بود که تنباکوهای طعم دار طرفداران زیادی در بین علاقه‌مندان به قلیان پیدا کردند. در آن دوره تنباکوهابه از مخلوط شدن با میوه‌های طبیعی و تازه مثل سیب و گریپ فروت، طعم دار می‌شدند.
قلیان عربی آداب استفاده‌ی خاصی هم دارد. پس اگر در جمعی قرار به استفاده از قلیان سنتی عربی بود حتما باید این نکات را رعایت کنید:
-در حین کشیدن قلیان‌ عربی بهتر است پک‌های سریع نزنید چون طبق فلسفه و تاریخ این قلیان هدف اصلی ایجاد ارتباط اجتماعی و لذت بردن از جمع دوستان است.
-همیشه باید مسن‌ترین فرد جمع قلیان را برای کشیدن آماده کند.
-قلیان را برای مدت طولانی نزد خود نگه ندارید و آن‌را با دوستان خود تقسیم کنید. دقت کنید در این مرحله حتما لبی بهداشتی شخصی خود را از دسته جدا کنید.
در هنگام خرید قلیان‌های عربی دقت داشته باشید که این محصولات به عنوان کالای لوکس طبقه بندی می‌شوند و گاها به عنوان تزئین در منازل یا سفره‌ خانه‌ها هم استفاده می‌شوند. پس حتما قلیان عربی را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

خرید قلیان ارزان

اگر از طرفداران قلیان هستید اما نمی‌خواهید بودجه‌ی زیادی به خرید آن اختصاص دهید، نگران نباشید. برای لذت بردن از قلیان نیاز نیست حتما از محصولات گران و لاکچری استفاده کنید.
پکیج‌های اقتصادی قلیان الجمیرا پیشنهاد ما به شماست.
این پکیج‌ها به گونه‌ای چیده شده تا انواع سلایق و نیازهای مشتریان را پاسخگو باشد. در این پکیج‌ها علی‌رغم استفاده از بهترین مواد و متریال موجود در بازار سعی شده قیمت نهایی تا حد امکان پایین باشد. به گونه‌ای که برای اکثر افراد قابل خرید باشد.

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *